Jak vypěstovat mango ze semínka

23.06.2020

Toto je trošku větší oříšek, než u avokáda, přesto doma jedno prosperující mango mám. Proto se i zde podělím o mé zkušenosti. Ukážeme si zde několik způsobů, z nichž jsem všechny vyzkoušela a vy si vyberete ten nejsympatičtější. Pro lepší pochopení zde mám i galerii, krok za krokem, jak se pěstování dařilo mě. Nyní zkouším nový experiment. Můžete ho sledovat se mnou. Podaří se? Máte se na co těšit!


Postup

U manga je výběr ideálního plodu velice důležitý. Čím je plod zralejší, tím rychleji vyklíčí a tím větší je šance. Dokonce se může stát, že klíček vyraší ještě v plodu a tím vás ušetří dlouhého čekání. Až okrájíme dužninu, zbude nám tvrdý obal semena, který je třeba odstranit. Nejlepší je najít škvíru, do níž strčíte nůž a obal roztáhnete. Semeno se pokuste moc nepoškodit. Poté ho vložte do substrátu:

  1. špičkou nahoru asi dva až čtyři centimetry pod povrch
  2. položte na hlínu na plocho
  3. zasuňte oblejší z hran, aby vykukovalo 0,5 až 1 cm

Důležité je vědět, že vyrůstá nejprve stonek a potom až kořen, což vám pomůže správně nasměrovat pecku, pokud je již naklíčená. 

Substrát udržujte mírně vlhký po dobu klíčení, poté však mango raději téměř nezalévejte. Jen v případě, že začne o vodu prosit. Do té doby mu můžete jen rozprašovačem kropit listy.

Ideální vzhled semene:

Jak jsem mango pěstovala já?

Experiment

23.6. 2020 zkouším nový způsob pěstování manga ze semínka

23.6. 2020

Abych mohla celý postup klíčení fotit, napadlo mě, že bych mohla uplatnit metodu, která se využívá u klíčení malých semen. Od dnešního dne zkouším, zda to bude fungovat, či nikoliv. Vše budu poctivě zaznamenávat sem.

Napište mi:

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky